Nurinaa Hairstoresta

Olen pari kertaa tilannut hiustenhoitotuotteita Hairstorelta ja kuulun myös heidän postituslistalleen. Ekalla tilauskerralla tuotteiden toimitus kesti pari kuukautta. Sain sitten yhden tuotteen kyseisestä sarjasta ilmaiseksi korvaukseksi pitkittyneestä toimitusajasta. Tosin, pyysin sitä itse. Toisella kerralla tilaus ja toimitus sujuivat moitteettomasti, mikä on hyvä.
0355142.jpg
Hairstorella on nyt hiuskarnevaalit ja muun muassa yllä olevassa kuvassa näkyvä hiuslakka maksaa vain euron. Hairstorella on usein upeita tarjouksia ja joitakin tuotteita saa ihan pilkkahintaan. Kuinka usein sormeni elävät omaa elämäänsä ja klikkailen itseni Hairstoren nettikauppaan ja haaveilen ostavani kaikenlaista…
…kunnes palaan todellisuuteen:
Minimiostoraja 30 euroa. Toimituskulut vain 5,95 euroa. Laskutuslisä 3,95 euroa, myös osamaksulaskulla.

Voit valita yhden tilaajalahjan/tilaus kun tuoteostoksesi ylittää 80 euroa.”


Juu ei kiitos. Jos haluaisin tuon lakkaputelin eurolla, saisin maksaa vähintään 36 euroa. Ensin klikkailisin ostoskoriin 30 eurolla tavaraa ja maksaisin päälle vielä kuusi euroa, että saan tuotteet toimitettuna. Sen toki ymmärrän, ettei minkään nettikaupan kannata toimitella muutaman euron ostoksia, mutta aika monta tarjoustuotetta (niitä parin euron hintaisia) saa ostaa saadakseen haluamansa.

Paria halpaa tarjoustuotetta haluavalle en siis voi Hairstorea suositella. Ehkä sieltä voisi jonkun kokonaisen sarjan hankkia, mutta yksittäistuotteita ei ehkä. Ja kyllä kirpaisee, kun saa mainoksen jossa isolla lukee, kuinka se ja tämä tuote maksaa euron ja tuo toinen kaksi euroa ja sitten tulee se ”pakko saada toi” tunne ja PADAM! kaikki murenee sitten siihen 30 euron vähimmäisostomäärään.

Kannattaa siis käydä ihan myymälöissä, jos haluaa ostaa niitä tarjoustuotteita. Nettikaupan kautta ei välttämättä ole kovin kannattavaa.

Onko kukaan teistä törmännyt tähän samaan ongelmaan? Ja jos, niin onko se teistä ongelma vai onko ostettavaa aina niin monta tuotetta tai tietyn hintaisia, että esimerkiksi siitä euron tarjoushiuslakasta hyötyy?!


Kuva: Hairstore

Irina / White & Fresh - -

25 kommenttia “Nurinaa Hairstoresta

  1. mie vihaan näitä minimiostorajoja :< Elloksen 25 ostorajakin on mulle liian korkea, monta kertaa käynyt niin et löytänyt juttuja jonkun 15e edestä ja ne jää sitten sinne, kun ei vaan löydä loppurahalla enää mitään.

  2. Ihan totta. Esim. Elloksella mä jotenkin käsitän sen 25 euroa, kun tuotteet ei pääasiassa ole mitään yhden euron luokkaa, mutta toi Hairstore ärsyttää mua ihan mielettömästi. :/

  3. Olen täysin samaaa mieltä kanssasi tästä asiasta. En kyllä muutenkaan asioi kyseisessä firmassa.

  4. Edullisemmaksi se tulee itsellekin pitkässä juoksussa, kun ostaa kerralla hiustuotteet kokovuodeksi. Ei tuollaisia halpoja tuotteita kannatakaan ostaa kuin isoissa erissä (vaikka se tyhmältä kuulostaakin).

  5. Me on joskus työporukan kanssa tehty kimppatilaus sinne niin tulee helpommin täyteen minimiostoraja ja halutessaan voi ostaa vaikka yhden tuotteen vaan ja toimituskulujenkin osuudeksi tulee vain murto-osa.

  6. Eihän se ole tyhmää ostaa isoissa erissä, mutta monissa asunnoissa tulee säilytystilan puute vastaan. Ei ehkä koske juuri yksittäisiä shampoopulloja, mutta kaikki tuotteet tulevat edullisemmaksi tukkupakkauksissa. Esim. pienessä yksiössä voi olla jo hankalaa säilytellä tukkupakkausta wc- ja talouspapereita, pyykkipulverilaatikoita jne… Alennus tietysti perustuukin isojen tavaraerien ostoon. Suuri perhe kuluttaa ison satsin pesuaineita vuodessa, mutta ymmärrän hyvin, että kaupunkiasunnossa elävä Inanaa ei saa yhtä isoja määriä kulumaan eri tuotteiden tukkupakkauksia eikä säilytystilaa ole rajattomasti. Pieni kylpyhuoneen kaappi on äkkiä täynnä muutamasta putelista.

  7. Boikotoin ko firmaa,koska irtisanoi raskaana olleen työntekijänsä,juttu oli ihan oikeudessa ,aikaa sitten,mutta kaikkien odottavien äitien puolesta….on muitakin hiuskosmetiikan ostopaikkoja !!!

  8. Monesti tiettyjä tuotteita myydään pilkkahinnalla, koska a) niitä on halvalla hinnalla saatu jostain tukusta, b) niissä alkaa päiväykset lähestymään. Mä käytän shampoita ja hoitoaineita lukuunottamatta hyvin vähän esimerkiksi muotoilutuotteita, joten tuoterepertuaari on kapeahko. Ei asia on, jos vaikka tahtoo Hairstoresta tuotteen, jonka ovh on 60 euroa, alennuksessa 30 euroa. Sitten onkin jo ihan eri juttu pistää tilaukseen vielä joku euron hiuslakkapullo tms. Mutta todellakin näitä tosi tosi halpoja tuotteita haluavan ei kannata vaivautua verkkokaupan puolelle ellei ole valmis ostamaan niitä sitten tyyliin 30 kappaletta. 🙂

  9. Kiva kiva! Piipahdinkin ja kommenttiakin heitin kehiin. :)<br /><br />Käykääs muutkin kurkkaamassa Casa Amore -blogia. Kiva ja ihan tuore blogi. 🙂

  10. Aloin jo kommentoimaan että me ollaan työporukalla joskus tehty tilauksia, mut niinpäs oli joku ehtinyt jo vinkatakin siitä aiemmin 😉 <br />Siitä on jo aikaa, tuntuu et voipii olla vuosia.. Mihin se aika menee?

  11. Mä en ole eläessään käyny koko liikkeessa, ku joskus oli uutisissa, miten ne käyttää nuoria työntekijöitä hyväkseen.. eivät maksaa tarpeeks palkaa ja mitä kaikkee siinä olikaan. En muista enää.<br />Ei koska mua, mutta jäi niin huono maku koko kaupasta.<br />Hah.. no..enmä kyllä hoida mun tukkakaan mitenkään muuten kun pesemällä ja värjäämällä 😀

  12. Mä olen myös kuullut kaikenlaista juttua työntekijöiden kohtelusta.

  13. Itsekin olen pyrkinyt välttämään ko. ketjua juuri tuon työntekijöiden huonon kohtelun takia. Tosin vähän aikaa sitten sorruin kun Kampin liikkeestä sai ison hiuslakkapullon kahdella eurolla. Pitää taas parantaa tapani. Mutta tuo vähimmäisostoraja on kyllä välillä melko ikävä.<br /><br />t.T

  14. Minäkin oon hankkinut sieltä vain muutaman kerran tarvitsemiani tuotteita. Ehkäpä yritän löytää jonkun muun kaupan, josta sitä saa. Tosiaan suoraan myymälästä kun jonkun halvan putelin ostaa, on jo edullisempaa.

  15. mistäs sitä tietää mikä siinä on ollut syynä, voi olla vaikka vaan katkera työntekijä kyseessä. itse olen parturi-kampaaja, samaa ne muutkin firmat tekee mutta ovat sen verran pienempiä firmoja että siitä ei tehdä mitään lehtijuttuja! vanhassa paikassanikin työntekijä irtisanottiin raskauden takia mutta työntekijä ei tehnyt siitä oikeusjuttua eikä sitä kirjoteltu minnekkään iltasanomien sivuille…. että aika turhaa tuo boikotointi, ellet sitten käy yksityisyrittäjällä jollain pienellä paikkakunnalla ja maksa tuotteista maltaita..

  16. ja jutuiksihan ne jääkin 😀 tämä juttu että hairstore maksaa liian vähän palkkaa tuli siitä kun jotain thaimaalaisia haki hairstorelle töihin ja itse halusivat tulla pienellä palkalla. hairstore maksoi niiden työntekijöiden asumiset ym kustannuksetkin. sitten vasta myöhemmin he itse tajusivat että voisihan sitä palkkaa pyytää lisääkin. ja siitä sitten lähti tämä juttu. itse olen hairstorella töissä ja olen saanut parempaa palkkaa mitä minun oikeasti pitäisi jos mentäisiin TESsin mukaan. ja muitakin etuja työntekijät saa joita en tänne kylläkään kirjoita. esimerkkinä voin sanoa että koulutuksiin pääsee ulkomaille FIRMAN PIIKKIIN. esim. thaimaaseen, budabestiin, berliiniin jne jne…. kuinka monessa paikassa on tällainen mahdollisuus? ei missään sanon minä!

  17. Tuskinpa yhden tai kahden ihmisen boikotointi mitään auttaakaan varsinaisesti, kyse taitaa olla enemmänkin ihmisen omista periaatteista. Boikotoikoon ken tahtoo. 🙂

  18. Olen maaliskuussa laittanut pari tilausta menemään, kun ekalla kerralla ei tullut tilattua kaikkea mitä piti, eikä heillä ollut ainakaan vähimmäisostorajaa. Tilaukseni postikuluineen oli n. 15 € ja sai tosi mahtavan tilaajalahjan kaupan päälle. Toimitusaika oli n. viikko.

  19. Kävin äsken tekemässä vähän testitilausta ja selvittämässä asiaa. Kassa-kohdassa sanotaan, että lasku- ja osamaksutilauksissa ostosten vähimmäismäärä on 28 euroa. Lieneekö se sitten niin, että muilla maksutavoilla vähimmäismäärää ei ole. Mielenkiintoista. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *