Tanskalainen liki 40-vuotias sisustusjätti JYSK selvitti tuoreessa tutkimuksessaan* suomalaisten sisustusmakua ja sisustusvalintoihin liittyviä arvoja. Keskeinen tulos oli, että suomalainen sisustaa viihtyäkseen kotona ja hankkii huonekaluja ja sisustustuotteita mieluiten hinta edellä, mutta kestävyydestä tinkimättä.
Tässä osassa JYSK tulee avuksi. JYSK on viime vuosien aikana nostanut positiivisesti mainettaan ja sekä tuotteet että myymälöiden yleisilme on parantunut silmissä.
Kävimme eilen JYSKin lehdistötilaisuudessa tutustumassa JYSKin konseptiin ja kuulimme yllä mainitsemani tutkimuksen tulosten lisäksi tarinaa JYSKin synnystä ja konseptin arvoista. Pakko myöntää, etten ollut aiemmin tietoinen juuri mistään. Lisäksi saimme tutustua tarkemmin JYSKin syksyn tuotteisiin.
JYSKin syksy on puettu tunnelmallisen kotoisaksi ja ylelliseksi. Syksyn uutuusvalikoima on kolmen erilaisen trendin inspiroima. Soft Boheme -mallisto sopii pastellisten sävyjen ystäville. Mukana on ripaus antiikkisia elementtejä ja etnisiä kuvioita. Urbanity-mallistosta inspiroituvat luonnollisten sävyjen ja luonnollisten elementtien rakastajat. Savi, terrakotta, korkki, lastulevy, luonnonlehdet isoina printteinä ja vedenväri sopivat kaikki maanläheiseen ja pelkistettyyn sisustukseen. Kotiinsa syksyisen tummaa tunnelmaa haluavan kannattaa tutustua Dark Deco -mallistoon, jossa materiaalit ovat ylellisiä (silkki, sametti ja kristalli) ja tuovat kotiin luksusta.
JYSKin syksyn uutuudet on saatavilla ketjun myymälöistä elokuun viimeiseltä viikolta alkaen.
* JYSKin teettämä M3 Research – M3 Panelin -tutkimus, johon osallistui 1000 suomalaista vastaajaa iältään 18-70 vuotta. Tutkimus toteutettiin aikavälillä 19.6.-26.6.2017.