Tilasin Soneralta itselleni Macbook Airin kesäkuun loppupuolella. Siis vitsi, miten onnellinen olinkaan, että vihdoin saan toimivan läppärin tämän kohta kulahtavan tilalle.
Kun kahteen viikkoon tilauksestani ei ollut kuulunut mitään, otin yhteyttä Soneran asiakaspalveluun. Sieltä luvattiin selvittää asiaa ja palata asiaan. Seuraavana päivänä myyjä soitti ja kertoi, ettei tilaukseni ollut koskaan mennyt perille tukkurille asti. Niinpä myyjä peruutti tehdyn tilauksen ja teki uuden tilauksen. Tällöin taisi olla 5.7. tms. eli nyt aikaa on kulunut kolme viikkoa.
Viikko sitten laitoin Soneran verkkokaupan kautta tiedustelua, missä tilaukseni mahtaa viipyä, kun mitään ei ole kuulunut. Eikä kuulunut vastausta silloinkaan. Eilen eli 24.7. laitoin viestiä uudelleen, jossa toivoin yhteydenottoa sähköpostitse tai puhelimitse välittömästi. Tänään sain vastauksen.
Hei Irina!
Tiedustelit Macbook Air -tietokoneen toimituksesta.
Valitettavasti kyseinen tuote on loppunut tukkurimme varastosta ja saatavuudesta eikä aikataulusta ole tietoa.
Pahoittelen tilannetta. Mikäli haluat perua tilauksen, voit vastata sähköpostiin tai ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme 0600 100 100.
Ystävällisin terveisin,
XXX
Sonera Kodin Palvelut
0600 100 100
En voinut uskoa lukemaani enkä oikein pysty siihen vieläkään. Ei mitään väliaikatietoja tämän kolmen viikon aikana, että toimitus viivästyy. Ei minkäänlaista vastaantuloa tai ratkaisun tarjoamista. En itse hyvänä asiakaspalvelijana ymmärrä tällaista.
Ei, en ole perunut tilaustani enkä peru ennen kuin/jos löydän paremman ratkaisun. Halusin vain jakaa tämän ihmetykseni ja kokemukseni kanssanne. En siis voi vilpittömästi suositella tilaamista Soneran verkkokaupasta.
Ugh, olen puhunut.
Vi**u mitä paskaa. Sonera on niin paska. Miten ne ei osaa tuota toimitusketjunhallintaa ollenkaan. No eihän niiden tarvitse kun tyhmät ihmiset maksaa puhumisesta muutenkin niin paljon. Ja voi sitten näillä sivutoimilla yrittää rahat ja maineen menettää.
No siinähän on palvelua parhaimmillaan.. NOT!
Oliko hyväkin pakettitarjous? Harkitsisin kyllä ostamista jostain muualta… itse kävin ostamassa mäkkini valtuutetusta kivijalkamyymälästä Turusta, sain heti mukaan. Hyvät alennuksetkin listaahintaan sain – tai vakkari ammattialennuksethan ne kai oli. Sonera mokailee vähän turhan paljon suhteessa siihen että heillä on jo heikko maine 🙁
Törkeää palvelua. Eivät vastaa edes puheluihin vaan saa jonottaa tuntitolkulla ja sitten vielä tämäkin. Törkeyden huippu. Kerran petyin Hobby Hallin postimyyntiin, kun tilasimme kaksi Canon järjestelmäkameraa joululahjoiksi ja sieltä ei ilmoiteltu mitään ettei saadakaan enää tarjousta jonka he itse olivat tyrineet ja laittaneet liian halvan tarjoushinnan kait. Eli eivät olleet harkinneet tarjoushintaa vaan se oli markkinoiden halvin. Yleensähän Hobby Hall on kallein, mutta nyt huomasivat, että tilauksia tulee ja pelästyivät.
Tosi kurjaa, toivottavasti saat Macisi mahdollisimman pian!
Käy nyt hyvänen aika hakemassa kone jostain muualta! Omani olen ostanut Humacista Helsingistä ja tosiaan koneen sai heti mukaan + loistavan ohjeistuksen tampiokäyttäjälle. En keksi yhtään syytä miksi Mac pitäisi ostaa Soneralta, Elisalta tms. Tai siis keksin, osamaksun, mutta se ei ole itselleni vaihtoehto. Ensin säästetään, sitten ostetaan. Toivottavasti kuitenkin saat koneen jossain vaiheessa!<br /><br />T: Doooris
Mä oon Soneraa boikotoinut jo kauan. Jos ei tarjous ole ihan lyömätön niin sinuna vaihtaisin ostopaikkaa ihan periaatteestakin. Pöh pöh :/
Onhan tuo kerrassaan hirveää. Jotenkin olen ollut huomaavani että näiden teleoperaattorien kanssa voi taphtua yhtä sun toista ja Sonera on yksi joukossa. Nämä nk. suosikkituotteet loppuvat usein varastosta valtaisan kysynnän vuoksi. Ilmoittaa siitä toki olisi pitänyt.
Vähän mainosta, mutta telefinlandin kanssa on aina kaikki toiminut moitteemasti. Tuotteet tulee parissa päivässä kun tilaa, asiakaspalvelu vastaa valehtelematta heti (tai ainakin minuutissa). En ole sidoksissa mitenkään muuten kuin asiakkaana. Kaikki vaihtamaan sinne siis. 🙂 Verkkokin toimii hyvin kaikkialla.<br /><br />Toivon silti että saat pian koneesi!
Kiitos kaikille kommenteista, vinkeistä ja muista! Oma tilanteeni vaatii nyt kärsivällistä odottelua ja joo, tilaamista Soneralta ellei jostain syystä ilmaannu toista elämäntilanteeseeni sopivaa ratkaisua. Olen ollut Soneran Kodinpalveluihin yhteydessä kyllä ja toivon, että löytyisi jotenkin molempia osapuolia tyydyttävä ratkaisu. Mutta eihän tämä tietenkään kivaa ole, sen myönnän!