Tänä vuonna olen löytänyt useammankin hyvän arkiruokareseptin, joita olen kokeillut ja hyväksi todennut. Ei enää pelkkää paistettua broileria sellaisenaan ja riisiä, vaan mukaan on tullut muitakin raaka-aineita. Viimeksi jaoin teille Kanaa tomaatti-pinaattikastikkeessa -reseptin ja nyt on vuoro sitruunaisen seesaminsiemen-kanan.

whiteandfresh_sitruunainen_seesaminsieme

whiteandfresh_sitruunainen_seesaminsieme

Sitruunaista seesaminsiemen-kanaa riisin ja quinoan kera

Riisi-quinoa sekoitusta
Broilerin rintafilettä
Parsakaalia 
Chiliä
1 sitruunan mehu 
1 rkl vähäsuolaista soijakastiketta
1 rkl hunajaa
1 rkl seesaminsiemeniä (vasta lautaselle)
Kurkuma, suola, paprikajauhe

Laita riisi-quinoa kiehumaan.
Leikkaa tai saksi broileri suilaleiksi ja laita paistumaan. Lisää mukaan parsakaali ja silputtu chili. Purista joukkoon sitruunamehu sekä lisää soija ja hunaja. Tarkista maku ja mausta. Anna paistua hetki ja tarjoilu riisi-quinoan kera.

Lähde: Fitfarm

Noudatin reseptiä muuten täsmällisesti, paitsi chilin osalta. En pidä liian mausteisesta ruoasta, joten jätän usein chilit yms. pois. Ostin parsakaalin pakasteena (450 g), sillä se on helppo humauttaa pannulle ja pakasteessa ravintoarvotkin ovat paremmin tallella kuin maailman ääristä matkanneella tuoreella parsakaalilla. Noin 400 g broileria riittää itselleni neljälle aterialle eli neljäksi päiväksi. Hyvää ja terveellistä!