Olen käyttänyt kasviksia ruoanlaitossa tähän mennessä hyvin kapea-alaisesti. Nyt tämän dieetin myötä joutuu hieman enemmän miettimään kasviksia ja sitä, mitä niistä tekisi, jotta ei joka päivä söisi yhtä ja samaa.

Kesäkurpitsaa olen toki syönyt aiemmin, mutta koskaan en ole sitä ostanut. Uskomatonta, mutta totta. Viikko sitten ostin elämäni ensimmäisen kesäkurpitsan, koska se on nyt hyvi edullista ja kuulema monipuolinen raaka-aine. Muutama päivä myöhemmin ostin vielä toisenkin. Pesin ja paloittelin kesäkurpitsat ja jaoin ne annospusseihin ja sujautin pakastimeen. Sieltä on hyvä napsia sitten täytettä ruokaan. :)

IMG_20130818_161938.jpg

Lopulta hetken mietittyäni keksin, miten käytän kesäkurpitsaa ruoassani. Ei siis mitään Nobel-palkinnon arvoisia keksintöjä mutta itse olen tyytyväinen kun miettii yleisellä tasolla ruoanlaittoani ja siihen käyttämiäni aineksia.

IMAG6809.jpg

100 g maustamattomia broilerinsuikaleita, 100 g kesäkurpitsaa, 40 g proteiinipastaa, noin 100 g painoinen tomaatti, 10 5 g oliiviöljyä sekä mausteeksi mangocurrya ja pippurista yrttiseosta

IMAG6811.jpg

IMAG6813.jpg

IMAG6814.jpg

Valmistus oli helppoa kuin heinänteko. Öljy pannulle ja mukaan mausteet. Broilerinsuikaleet sekaan ja ne saavatkin kivasti väriä ja maustetta. Kun broiskusuikaleet olivat lähes valmiit, heivasin sekaan vaan kesäkurpitsat ja viimeisenä paloitellun tomaatin. Pastahan toki oli jo kiehumassa tässä kohtaa. Sitten vaan lautaselle. Sopii hyvin laiskalle, kiireiselle sekä tällaiselle hieman uusavuttomalle kuten minä. ;)

IMAG6817.jpg

Ja mikä tärkeintä: ruoka oli hyvää ja terveellistä sekä myöskin istui dieettiohjeisiin. Tänään kun vielä on loput broilerista jäljellä, teen vähän samalla taktiikalla kuin tämän eilisen ruoankin, mutta kasviksiksi kesäkurpitsaa ja kukkakaalia.